Overzicht publicaties House of Skills 2017-2021

In de afgelopen jaren leverden House of Skills en/of haar partners een groot aantal publicaties. Bijgaand een overzicht. Al het gepubliceerde werk van House of Skills valt onder de Creative Commons licensie CC BY NC ND.

Tot dusver in 2021:

  • Rapport skillspaspoort: Een kwalitatieve verkenning naar de mening van werkgevers en werknemers Hogeschool van Amsterdam (link)
  • Eindrapport Samen zorg in de wijk
    Hogeschool van Amsterdam (link)
  • Rapport Vrij reizen over de Nederlandse arbeidsmarkt. Randvoorwaarden voor een succesvol skillspaspoort: vooronderzoek, literatuurverkenning en analyse bestaande initiatieven.
    Hogeschool van Amsterdam (link)
  • Analytische vaardigheden worden steeds meer beloond. Economisch Statistische Berichten106(4797), 216-219. Somers, M., Cabus, S., Groot, W., & Maassen van den Brink, H.  (link)
  • Forthcoming  PhD dissertation (01-2022):  M. Vooren, Essays on Human Capital Formation and Active Labor Market Policies (isbn 9789083045177)

2020:

  • Vaardigheden in beeld  – Skillsmonitor 2020
    Universiteit van Amsterdam – TIER (link)
  •  Het bevorderen van leren in systeeminnovatie: bouwstenen voor een lerende innovatie community Windesheim / TNO/ Hogeschool van Amsterdam (link)
  • Een hulpmiddel voor het verkrijgen van inzicht in skills en bijpassende banen: Ontwerp, werking en gebruiksgemak van De Paskamer tool van House of SkillsTNO (link)
  • House of Skills: Een skillsbased arbeidsmarkt in de Metropoolregio Amsterdam
    TNO/Hogeschool van Amsterdam (link)
  • Naar een op skills georiënteerde arbeidsmarkt
    Beschrijving hoe House of Skills als een regionaal strategische samenwerking wil bijdragen aan een transitie naar een op skills georiënteerde arbeids­markt. Met de leerervaringen en vragen over de ambities en bestendiging van House of Skills uit het eerste anderhalf jaar van de samenwerking.
    Hogeschool van Amsterdam (link)
  • Business plan House of Skills
    Hogeschool van Amsterdam (link naar geheel –  link naar managementsamenvatting)
  • Co-creation in urban living labs: A multilevel network perspective on labor market innovation. Ferguson, E.  van der Heijden,  Anna de Zeeuw – Amsterdam University of Applied Sciences, Center of Expertise Urban Governance and Social Innovation (link)
  • Pilot skillspaspoort Schiphol: een eerste pilot met het skillspaspoort. Ulden, C., Biesheuvel, I., Hak, M., Arbouw, M., Silvester, J. en Ballafkih, A.H. (link)
  • Human Capital Mismatch in the Labour Market.
    PhD dissertation: Somers, M. A. (isbn 9789083045108).  (link)  

2019:

  • Onderwijs- arbeidsmarkt en skillsmonitor 2018 (publicatie okt 2019)
    Universiteit van Amsterdam – TIER (link)
  • House of Skills voortgangsrapportage najaar 2019 (link)
  • Resultaten kwantitatieve meting monitoring House of Skills, Windesheim / TNO/ Hogeschool van Amsterdam  (link)
  • The effectiveness of active labor market policies: A meta-analysis, Journal of Economic Surveys 33(1): 125-149. ‘Refereed’ artikel in een tijdschrift, Vooren M., Haelermans C., Groot W. & Maassen van den Brink H.  (Link)
  • Horizontal Mismatch between Employment and Field of Education: Evidence from a Systematic Literature Review. Journal of Economic Surveys, 33(2), 567-603.
    Somers, M. A., Cabus, S. J., Groot, W., & van den Brink, H. M. (link)
  • House of Skills working paper series 2019: Parsons revisited, a search for adaptive matching instruments
    House of Skills Working Paper Series No.1, Jouke Post Saxion – CNV/James (link)
  • The changing demand for skills in the Netherlands. House of Skills Working Paper Series No. 2 
    Somers, M. A., Cabus, S. J., Groot, W., & Maassen van den Brink, H. (link en meer informatie over deze publicatie)
  • Employers’ preferences for IT-retrainees: evidence from a discrete choice experiment, International Journal of Manpower 40(7): 1273-1287. House of Skills Working Paper Series No. 3, Vooren M., Haelermans C., Groot W. & Maassen van den Brink H.  (link)
  • Does high school achievement predict success and enrolment in STEM higher education? An analysis using longitudinal Dutch register data. House of Skills Working Paper Series No. 4 Melvin Vooren, Carla Haelermans, Wim Groot, Henriëtte Maassen van den Brink (link)
  • The effect of a five-day intervention on STEM enrolment in vocational education and training: Evidence from the Netherlands. House of Skills. House of Skills Working Paper Series No. 5, Somers, M. A., & Cabus, S. J. (link)  

2018:

  • Onderwijs- en Arbeidsmarktmonitor 2017 (publicatie mei 2018)
    Universiteit van Amsterdam – TIER (link)
  • House of Skills voortgangsrapportage 2018  (link)
  • House of Skills reflectieve monitoring 0-meting april 2018
    Windesheim / TNO/ Hogeschool van Amsterdam
     (link)

Al het gepubliceerde werk van House of Skills valt onder de Creative Commons licensie

Meer weten over House of Skills
Volg ons via de nieuwsbrief!

Meld je aan voor de nieuwsbrief van House of Skills